skip to Main Content

Europsko zakonodavstvo pruža zaštitu potrošačima prilikom kupovine putem interneta od trgovaca sa sjedištem u drugoj zemlji Europske unije, Islandu ili Norveškoj. Prije kupnje proizvoda pročitajte korisne savjete i upoznajte se sa svojim pravima.

Korisni savjeti prije kupovine putem interneta:

  • Pročitajte opće uvjete prodaje jer se pretpostavlja da ste ih kupnjom proizvoda prihvatili.
    U slučaju spora, trgovac se može pozvati na njih iako su napisani na stranom jeziku.
  • Uvijek provjerite kako se koriste vaši osobni podaci i to učinite prije narudžbe proizvoda.
    Nakon što se potvrdi narudžba, ugovor se smatra zaključenim.
  • Spremite i isprintajte potvrdu narudžbe i provjerite da li je točna vaša elektronička adresa.
    Sačuvajte sve dokumente vezane za Vašu kupovinu. Time ćete uštedjeti vrijeme i izbjeći probleme ako budete imali primjedbu ili zahtjev.
  • Osobito u slučaju online naručivanja robe iz zemalja izvan EU, obratite pozornost na sljedeće:
    – provjerite koliki su troškovi dostave te troškovi carine;
    – odaberte opciju osiguranja od mogućih dodatnih poreza, carina i/ili troškova dostave (tada možete izatražiti i dobiti povrat istih!);
    – odaberite sigurnije oblike plaćanja (npr. putem Paypala) – ne dajte olako broj svoje kreditne kartice!
    – odaberite ‘alternativne’ oblike komuniciranja (npr. putem ad-hoc Gmail-a) – inače riskirate primanje spamova i raznih virusa na adresu svoje glavne e-pošte!
    – provjerite  iskustva ostalih potrošača na forumima i društvenim mrežama.

Vaša potrošačka prava uključuju:

  • Pravo da se predomislite

    Imate pravo, ne navodeći razloge, otkazati narudžbu u roku od 14 radnih dana od zaprimanja narudžbe te vratiti proizvod. Trgovac Vam mora osigurati obrazac o odustajanju od kupovine, ali također možete i sami napisati izjavu. Ako trgovac nije obavijestio potrošača o njegovu pravu na jednostrani raskid ugovora sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, pravo potrošača na jednostrani raskid ugovora prestaje po isteku 12 mjeseci od isteka roka za raskid.

    Trgovac vam je dužan vratiti novac u roku od 14 dana.

    Možda ćete ipak morati platiti troškove slanja robe natrag trgovcu.

Pravo na povrat novca ne odnosi se na sve proizvode i usluge. Primjerice, pravo na povrat nećete imati kada kupujete proizvode kojima ubrzo ističe rok trajanja (poput hrane), za proizvode napravljene po mjeri, avionske karte i karte za vlak, ulaznice za koncerte, hotelske rezervacije za određene datume, iznajmljivanje automobila ili za zapakirane nosače podataka, poput DVD-a čiji ste omot skinuli nakon primitka.

  • Pravo na pravovremenu isporuku
    Vaša kupljena roba trebala bi biti isporučena u roku od 30 dana, osim u slučaju drukčijeg dogovora s trgovcem.
  • Pravo na informacije
    Trgovac je obvezan osigurati potpune informacije koje se odnose na:
    • ime i adresu
    • proizvod ili uslugu koja se nudi te njihovu nazivu
    • glavnim svojstvima proizvoda ili usluge
    • konačnu cijenu proizvoda ili usluge s PDV-om
    • troškove dostave proizvoda
    • način plaćanja
    • način i rok isporuke proizvoda ili pružanja usluge
  • Pravo na dvogodišnje jamstvo
    Kupnjom putem interneta imate pravo na dvogodišnje jamstvo kao da ste proizvod kupili u trgovini.

Kako možete riješiti problem

Prvo trebate kontaktirati trgovca i podnijeti pritužbu na proizvod ili uslugu, pismenim putem ili putem elektroničke pošte.

Provjerite imate li dodatna prava u jamstvu, poput prava na popravak u lokalnom servisu iako je proizvod kupljen u drugoj zemlji.

Ako ste nezadovoljni s rješavanjem vaše pritužbe i reklamacije možete nas kontaktirati i mi ćemo vam pomoći.

Kako Europski potrošački centar pomaže drugima

Europski potrošački centar Hrvatska dio je mreže Europskog potrošačkog centra (ECC-Net) koji daje savjete i osigurava informacije o prekograničnoj kupovini te pomaže potrošačima u suradnji s drugim Europskim potrošačkim centrima u rješavanju prekograničnih pritužbi i sporova.

Europski potrošački centar Hrvatska MOŽE:

  • dati savjete o potrošačkim pravima kada kupujete ili putujete po Europskoj uniji, Norveškoj ili Islandu.
  • dati savjete o potrošačkim pravima u slučaju prekogranične kupovine na trgovca sa sjedištem u drugoj zemlji Europske unije, Norveškoj ili Islandu.
  • kontaktirati Europski potrošački centar u zemlji trgovca i tražiti da, u vaše ime, kontaktira trgovca i pokuša pronaći rješenje za vašu pritužbu.
  • savjetovati vas o budućim koracima ako sporazumno rješenje nije moguće, npr uputiti vas da sklopite izvansudsku nagodbu ili poduzmete drugu odgovarajuću radnju.
  • ako je Vaš slučaj izvan nadležnosti Europskog potrošačkog centra, savjetovati Vas kome treba uputiti žalbu ili pomoći Vam u pronalasku odgovarajućeg nadležnog tijela.

Europski potrošački centar Hrvatska NE MOŽE:

  • prisiliti trgovce na poduzimanje odgovarajućih mjera;
  • biti Vaš pravni zastupnik;
  • rješavati pritužbe hrvatskih potrošača na hrvatske trgovce;
  • rješavati pritužbe na trgovce izvan zemalja Europske unije, Norveške ili Islanda (npr. Kanade ili SAD-a);
  • Rješavati pritužbe hrvatskih potrošača na hrvatske trgovce. Ukoliko trebate savjet vezan uz nacionalnu zaštitu potrošača, obratite se jednom od Savjetovališta za zaštitu potrošača u Republici Hrvatskoj na broj telefona 072/414-414 ili osobnim dolaskom u jednu od udruga koje možete pronaći na sljedećem linku: http://potrosac.mingo.hr/hr/potrosac/clanak.php?id=12779

Primjer: Povrat proizvoda kupljenog putem interneta

Hrvatski potrošač kupio je tenisice s web stranice slovenskog trgovca, ali nisu mu se svidjele. Vratio je proizvod u roku od 14 radnih dana na što ima pravo prema pravilu o prodaji proizvoda na daljinu. Trgovac je odbio vratiti novac potrošaču. Potrošač se obratio ECC-u Hrvatska koji je kontaktirao ECC Slovenija i zajedničkom intervencijom potrošaču je vraćen novac.

Primjer: Neispravna roba kupljena putem interneta

Potrošač iz Ujedinjenog Kraljevstva naručio je putem interneta od bugarskog trgovca parfeme u iznosu od 300 eura. Nakon primitka primijetio je da su parfemi lažni i da to nisu parfemi koje je on prvotno naručio. Potrošač se žalio trgovcu, ali nije dobio odgovor pa je potom podnio pritužbu ECC-u. Europski potrošački centar Bugarska kontaktirao je trgovca i uspio je riješiti problem u korist potrošača te je potrošaču vraćen novac.

Napomena: tekstovi preuzeti s web-stranica ECC-croatia  http://ecc-croatia.hr/trgovina-putem-interneta/

×Close search
Search