skip to Main Content

NEPOŠTENA TRGOVAČKA PRAKSA

Primjeri:

  • lažna tvrdnja trgovca da je roba ili usluga dostupna samo u ograničenom razdoblju;
  • obećavati nagradu, a onda je ne dati;
  • predstavljati prava koja imate zajamčena zakonom kao “posebne uvjete prodaje”;
  • posjeta trgovca kod kuće i ignoriranje zahtjeva da ode i da se više ne vraća;
  • stalno nazivanje i i slanje e-mailova s neželjenim ponudama;
  • slanje robe koju niste naručili i zahtijevanje naplate;
  • ostavljanje dojma da ne možete otići dok ne potpišete ugovor;
  • navođenje da ste već osvojili ili ćete osvojiti nagradu nakon što nešto napravite, kupite i sl.
  • iskorištavanje ranjivih skupina potrošača, poput djece i ljudi koji boluju od raznih bolesti ili ovisnosti.

Savjeti:

  • Koristite se logikom zdravog razuma!

Ne vjerujte oglašavanju koje zvuči predobro da bi bilo istinito. Ako se suočite s nepoštenom praksom, o tome odmah obavijestite tržišni inspektorat Ministarstva gospodarstva.

  • Nikad ne dopustite da Vas prisile na kupnju!

Imate pravo slobodno odlučiti hoćete li nešto kupiti ili ne. Nemojte dopustiti trgovcu da Vas prisili na kupnju svojim agresivnim i zavaravajućim pristupom.

  • Budite oprezni sa sponzoriranim člancima!

Ako su novinski članci, televizijski programi ili radio emisije sponzorirani od strane tvrtke koja na taj način reklamira svoje proizvode, o tome Vas moraju informirati.

  • Kontaktirajte Centar za savjetovanje potrošača kako biste provjerili je li reklama zavaravajuća.
  • Podnesite prijavu protiv trgovca tržišnom inspektoratu Ministarstva gospodarstva, koji može zabraniti zavaravajuće reklame i novčano kazniti trgovca.
  • Zahtijevajte povrat novca od trgovca ako mislite da je njegova trgovačka praksa bila zavaravajuća.

NEPOŠTENE UGOVORNE ODREDBE

Primjeri:

  • odbijanje ili ograničavanje Vašeg prava na naknadu ako (trgovac) ne ispuni svoje obveze;
  • jednostrano mijenjanje proizvoda ili usluge bez opravdanog razloga;
  • povećanje cijene bez davanja mogućnosti da otkažete ugovor:
  • traženje da plaćate nerazumno visoke iznose naknada ako ne ispunite svoje obveze.

Savjeti:

  • Uvijek pažljivo pročitajte sve ugovorne odredbe o svojim pravima i obvezama!

Ugovor mora biti napisan jednostavnim i razumljivim jezikom.

  • Komunicirajte u pisanom obliku!

Pisanim putem zatražite od trgovca dodatno objašnjenje za bilo kakve nejasnoće u ugovoru.

  • Obavijestite tržišni inspektorat Ministarstva gospodarstva!

Ako imate osjećaj da određeni trgovac krši pravila nepoštenim ugovornim odredbama, trebali biste im prijaviti svoj slučaj.

  • Provjerite u Centru za savjetovanje potrošača ili u Europskom potrošačkom centru može li se ugovorna odredba s kojom se ne slažete smatrati nepoštenom.
  • Ako Vas informiraju da je ugovorna odredba nepoštena, kontaktirajte trgovca i zahtijevajte od njega da isključi tu odredbu iz ugovora. U slučaju da trgovac to odbije, možete ići na sud.

Upozorenje:  Bilo koje odredbe u ugovoru koje nisu jasne trebaju biti interpretirane u Vašu korist.

×Close search
Search