skip to Main Content
ČESTITAMO VAM SVJETSKI DAN PRAVA POTROŠAČA (WCRD) – 15. Ožujka! Tema Ovogodišnjeg WCRD-a: “ODRŽIVI POTROŠAČ”

“Kad bi svi živjeli životnim stilom prosječne osobe u Zapadnoj Europi, bila bi nam potrebna tri planeta da nam to omoguće! Istovremeno, oko milijardu ljudi živi u ekstremnom siromaštvu, bez mogućnosti pristupa minimumu potrebnom za dostojnu kvalitetu življenja!
Da bismo zaštitili planet i osigurali poštene socijalne uvjete za sadašnje i buduće generacije, moramo razmišljati o načinu na koji proizvodimo i konzumiramo robu i usluge. Cilj održive potrošnje je povećati učinkovitost korištenja resursa i poštenu trgovinu, istovremeno pomažući ublažavanju siromaštva te omogućujući svima da uživaju u dobroj kvaliteti života uz pristup hrani, vodi, energiji, lijekovima i slično.
Potražnja za održivim proizvodima raste, posebno među mlađim potrošačima. Globalna studija pokazala je da 81% ispitanika snažno osjeća da bi kompanije trebale pomoći poboljšanju okoliša. Ali neke studije pokazuju da se stvarne kupovine održivih proizvoda kreću u rasponu od 20-30% (ovdje i ovdje)! Općenito, održivost potrošačima nije lak izbor i zahtijeva napor s njihove strane kako bi istražili ili identificirali pravu kupnju, promijenili ponašanje ili platili veću cijenu!
Međutim, postoje prve naznake da se ovaj jaz između namjera i djelovanja smanjuje i od vitalnog je značaja da krenemo prema naprijed. Održivu potrošnju moramo učiniti lakom i jednostavnom opcijom za potrošače.“ (Consumers International)

Dakle, umjesto da očekujemo da se oko nepovoljnih klimatskih promjena, porasta siromaštva u svijetu i sličnih globalnih problema pobrinu prvenstveno naše vlade i velike korporacije, vrijeme je i da se sami, kao potrošači roba i usluga koje nam tržište nudi, potrudimo mijenjati svoje navike i običaje na način da naša potrošnja bude održiva!
To od nas zahtijeva ulaganje sasvim konkretnih napora glede smanjenja kućnog otpada i njegovog recikliranja, smanjenja bacanja hrane te nerazumne potrošnje pitke vode i energenata, kao i izbjegavanja ‘neodrživih’ proizvoda, čija proizvodnja, ali i potrošnja, opterećuju okoliš i prirodu! Jesmo li spremni na to?

Pri tomu je važna uloga političkog i poslovnog sektora, koji građanima moraju pružiti potrebne informacije, mogućnosti izbora te odgovarajuću infrastrukturu, neophodne za njihovo održivo življenje.
Tako potrošači nisu više samo „najslabija karika tržišta“, nego postaju upravo ključnim čimbenikom uspjeha promjena u pravcu održive potrošnje!
Premda promjena uvriježenih navika i običaja u pravilu ide mukotrpno i sporo, upravo aktivizam najmlađih, pripadnika tzv. Z-generacije, glede njihove osviještenosti, brige i zauzimanja oko klimatskih promjena, daju nam osnove za optimistički pogled unaprijed!

https://www.consumersinternational.org/news-resources/news/releases/the-sustainable-consumer-world-consumer-rights-day-2020-theme/

Ankete:

Smatrate li se „održivim potrošačem“?

Loading ... Loading ...

Da li na vašu odluku o kupnji proizvoda utječe 'održivost' njegove proizvodnje?

Loading ... Loading ...

Da li kod kupnje prednost dajete cijeni, u odnosu na ekološku održivost proizvoda

Loading ... Loading ...

Koristite li neku od mjera energetske učinkovitosti (termo-izolacija; solarni paneli i sl. l.)

Loading ... Loading ...

Pazite li prilikom odabira kućanskih uređaja koji kupujete na njegov energetski razred (A - G)?

Loading ... Loading ...

Je li se vaša potrošnja energenata (struja; plin) povećala u odnosu na prethodnu godinu?

Loading ... Loading ...

Je li se vaša potrošnja pitke vode povećala u odnosu na prethodnu godinu?

Loading ... Loading ...

Koristite li ambalažu od kupljenih proizvoda (staklena, plastična i sl.) višekratno?

Loading ... Loading ...

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

×Close search
Search