skip to Main Content
Voda Poskupljuje ‘samo’ 7,9%!

Kad već svi dižu cijene tvrtka Moslavina d.o.o. Kutina također se odlučila za poskupljenje svojih usluga, premda posluje pozitivno te bi kroz osnovnu cijenu vodnih usluga trebala pokrivati troškove poslovanja, osim troškova gradnje vodnih građevina, a ne i ostvarivati extra profite! S tim u svezi 28. svibnja 2018. god. održana je 2. sjednica SPJU Grada Kutine s točkom dnevnog reda ‘Mišljenje na prijedlog odluke o cijeni vodnih usluga – Moslavina d.o.o.’

Naime, isporučitelj vodnih usluga Moslavina d.o.o. zatražila je povećanje cijena od 7,9% opravdavajući to činjenicom da se one nisu mijenjale od 2011. god., a da je u međuvremenu sve drugo poskupjelo: struja za ukupno 33,8%, gorivo za oko 18%, a sirovine, materijali i usluge 1-2% godišnje! Uz to, suočeni su i s padom prihoda zbog smanjene potrošnje od oko 11%, radi manje potrošnje pravnih osoba, a također i uslijed odljeva stanovništva u zemlje EU! Tako će od 1. lipnja prosječan korisnik vodnih usluga koji troši 10 m3 vode mjesečno plaćati oko 15 kn veće račune (+8,0%), što na godišnjoj razini iznosi povećanje troškova režija kućanstva za nekih 180 kn!

I dok se naizgled ovakvo povećanje čini opravdanim i ne tako visokim, u usporedbi npr. s najavljenim 100-postotnim povećanjem cijena odvoza otpada, prava istina je to da su građani Kutine i do sada plaćali 25% veću cijenu vode od hrvatskog prosjeka! Ako se izuzmu otoci, do kojih pitku vodu nije tako lako dovesti, kao i priobalje, koje ogromna sredstva troši na izgradnju pročistaća otpadnih voda, građani Kutine plaćaju čak 32% veće račune za vodne usluge od prosjeka u okruženju (Slavonija, Sjeverozapadna i Središnja Hrvatska)!

Predstavnik potrošača javnih usluga iz UZP Kutina nije podržao najavljeno poskupljenje cijena vodnih usluga od 1. lipnja 2018. god. od ‘samo’ 7,9%, za razliku od predstavnika Grada, koji su kao i obično svoju podršku obrazložili potrebom ‘osiguravanja održivosti poslovanja javnog poduzeća, koje je u većinskom vlasništvu Grada’, ne ulazeći previše u sam meritum ovog pitanja, osobito kada je riječ o strukturi cijena vodnih usluga i iznosima pojedinih stavki. Je li takav njihov stav u skladu s njihovim predizbornim obećanjima danim biračima i kako će oni na sve to reagirati pokazati će vrijeme!

 

Opširnije…

Kada se pogleda struktura cijena vodnih usluga lako se uočava da su u Kutini sve moguće stavke predviđene Uredbom o najnižoj osnovnoj cijeni vodnih usluga i vrsti troškova koje cijena vodnih usluga pokriva (N.N. 112/110) ‘popunjene’, za razliku od većine drugih JLS-e, koje svojim građanima nisu udarile namete tamo gdje to nije neophodno!

Tako je fiksni dio osnovne cijene vodnih usluga (koji ne ovisi o potrošnji) u Kutini donedavno bio 30,51 kn (s PDV-om od 13%), što u odnosu na državni prosjek od 20,53 kn iznosi oko 50% više!

Varijabilni dio osnovne cijene vodnih usluga je u Kutini 10-tak posto veći od državnog prosjeka, a 15% veći od prosjeka u okruženju!

Čuvena ‘naknada za razvoj’, sukladno odluci Grada Kutine (3,00 kn/m3 za kućanstva), dvostruko je veća od državnog prosjeka (1,44 kn/m3), dok je čak 2,4 puta veća nego prosječna u okruženju (1,23 kn/m3)!

Nažalost, ostalo je nejasno u što je uloženo više od 4,3 mil. kuna, koliko se godišnje prikupi na ime ‘naknade za razvoj’. To od 2011. god. do danas iznosi ukupno više od 30 mil. kuna! Odgovor na ovo pitanje još je nejasniji ako se zna da se mnogi projekti razvoja sustava vodoopskrbe i odvodnje u velikoj mjeri sufinanciraju iz namjenskih fondova EU! Kako, uostalom, objasniti stanje da odvodnja sve do dana današnjeg nije do kraja provedena u glavnoj ulici u Repušnici (Ulica Ljudevita Gaja), koja uz to ima status županijske ceste?!

Na kraju dana, odnosno mjeseca, prosječno kutinsko kućanstvo koje troši 10 m3 vode mjesečno plaća 25% veću cijenu od hrvatskog prosjeka ili 32% veću od prosjeka JLS-e u okruženju! Ove razlike mogle bi biti i veće nakon najavljenih poskupljenja!

Predstavnik potrošača javnih usluga iz UZP Kutina nije podržao najavljeno poskupljenje cijena vodnih usluga od 1. lipnja 2018. god. od ‘samo’ 7,9%, za razliku od predstavnika Grada, koji su kao i obično svoju podršku obrazložili potrebom ‘osiguravanja održivosti poslovanja javnog poduzeća, koje je u većinskom vlasništvu Grada’, ne ulazeći previše u sam meritum ovog pitanja, osobito kada je riječ o strukturi cijena vodnih usluga i iznosima pojedinih stavki. Je li takav njihov stav u skladu s njihovim predizbornim obećanjima danim biračima i kako će oni na sve to reagirati ostaje vremenu za pokazati!

Na kraju sjednice dotaknuto je i pitanje uvjeta isporuke vodnih usluga u Gradu Kutini te potrebe njihovog preispitivanja i dorade u cilju bolje zaštite zakonom zajamčenih prava potrošača.

tablica

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

×Close search
Search