skip to Main Content
Poskupljenje Cijena Odvoza Otpada I Do 100%!

Tema 4. sjednice SPJU Grada Kutine, održane 5. listopada, bila je novi prijedlog Cjenika odvoza i zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada (MKO) i biorazgradivog komunalnog otpada (BKO), koji će se primjenjivati od 1. siječnja 2019. god.

Predstavnici poduzeća Eko Moslavina d.o.o obrazložili su kako po ovom prijedlogu dolazi do poskupljenja usluge od ‘samo’ 19,23% u prosjeku. Međutim, ako se zna su u međuvremenu cijene već povećane za 41%, lako je izračunati da  ukupno povećanje u odnosu na stanje prije 1. lipnja 2018. god. iznosi od 75% do 100% i više, ovisno o broju pražnjenja spremnika! Dakle, ako se usporede jednake razine usluge, prije je za 4 pražnjenja i odvoza kante od 80 l MKO-a potrošač plaćao 49,56 kn mjesečno, dok će ubuduće, ako predaje i BKO, za 4 odvoza MKO mjesečno plaćati 100,30 kn ili čak 102,4% više! Pametnome dosta! Unatoč tomu, podpredsjednik SPJU Ivica Glibo ocijenio je „da konačno povećanje cijena i nije toliko drastično, kako se najavljivalo…“, pohvalivši pritom direktoricu Eko Moslavine d.o.o. za uložene napore u konsolidaciji poslovanja poduzeća, ozbiljno ugroženog načinom upravljanja prethodne uprave! Napomenimo da su prema ovom prijedlogu cijene od 3% do 10% niže od prethodno predloženih!

Sa žaljenjem moramo konstatirati da i novi prijedlog cjenika, kao i uvjeti isporuke ove javne usluge općenito, ne uvažavaju niti jednu od u više navrata izloženih primjedbi i prijedloga UZP Kutina! To se prije svega odnosi na ogroman nesrazmjer fiksnog u odnosu na varijabilni dio cijene, koji kod jednog odvoza MKO mjesečno iznosi 95% prema 5%, što nikako ne predstavlja poštivanje zakonskog načela ‘onečišćivač plaća’! Zaključujemo da razlika od samo 4,52 kn po jednom pražnjenju kante od 80 l nije stimulativna za potrošača da smanjuje količinu predanog MKO, s čime su se složili član Savjeta Dragutin Vagner, ali i predsjednica Sonja Repić, predloživši umanjenje fiksnog uz odgovarajuće povećanje varijabilnog dijela cijene usluge. Obrazloženje predstavnika pružatelja usluge je da je na ovaj način bilo lakše (!?) procijeniti buduće prihode koji trebaju osigurati povrat troškova poslovanja. Inače, među glavnim razlozima povećanja cijene usluge stalno se navodi smanjenje prihoda uslijed prestanka prihvata otpada iz vanjskog obuhvata, kao da je to bilo nešto pozitivno!? Podsjetimo da je prethodna uprava u samo 3 godine potrošila kapaciteta komunalnog odlagališta za 18 godina odlaganja otpada iz unutarnjeg obuhvata, tako da nam uskoro slijedi odvoz našeg otpada u druge sredine! Pitanje je koliki će tek tada biti dodatni troškovi prijevoza i zbrinjavanja tog otpada!?

Također, razlika između fiksnih dijelova cijene za korisnike kojima se odvozi BKO u odnosu na one koji ga zbrinjavaju sami na vlastitom komposištu sada je prepolovljena, s 13,56 kn na 6,33 kn!  Držimo da tako mala razlika nije stimulativna za potrošače da sami zbrinjavaju BKO te im savjetujemo da ga umjesto toga 4 puta mjesečno predaju pružatelju usluge na zbrinjavanje! Zaključujemo da se ovime ide na ruku stanovnicima središnjeg dijela grada, a oštećuje stanovnike prigradskih naselja koji imaju veće mogućnosti samozbrinjavanja BKO, što se ovime obezvrjeđuje!

Na sjednici SPJU nisu predočeni podaci o količinama preuzetog otpada i troškovima gospodarenja komunalnim otpadom u prethodnoj godini, kao ni procjene za tekuće i buduća razdoblja, a također ni podaci o količinama i ostvarenim prihodima od gospodarenja odvojeno prikupljenim otpadom, tako da ovo povećanje cijena smatramo nedovoljno transparentim i argumentiranim!

Slijedom navedenog, s jednim glasom ZA, dva SUZDRŽANA i jednim PROTIV, Savjet za zaštitu potrošača javnih usluga nije podržao predloženo povećanje cijena trgovačkog društva EKO MOSLAVINA d.o.o.

Budući da je ovakav cjenik već u javnom opticaju, u vidu letka podijeljenog potrošačima, zaključujemo da je on gotova stvar te da je odobren od strane Gradonačelnika. Dakle, niti sva zalaganja i argumentacije UZP-a Kutina, niti većinski stavovi samog SPJU Grada Kutine, nemaju utjecaja na odluke gradskih čelnika, koji u načelu odobravaju poskupljenja kako ih predlažu direktori javnih gradskih poduzeća, pod stalnim argumentom ‘potrebe za osiguranjem održivosti njihovog poslovanja’. Stoga i ne čudi što upravo Kutina prednjači u ‘drančenju’ svojih građana visokim cijenama javnih usluga! Dovoljno je samo usporediti strukturu i iznose cijena vodnih usluga, kao i usluge zbrinjavanja komunalnog otpada i sl. s onima u okruženju. A o socijalnoj neosjetljivosti prema vlastitim građanima da i ne govorimo!

Jedino čega se čelni ljudi Grada drže ‘kao pijan plota’ jest zakonska odredba da mišljenje savjetodavnog tijela nije obvezujuće, tako da se s pravom postavlja pitanje smisla i svrhe postojanja SPJU Grada Kutine!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

×Close search
Search