skip to Main Content

NE NASJEDAJTE NA “NEVJEROJATNE” PONUDE!

Nevjerojatno dobre ponude često su zaista nevjerojatne. Budite posebno oprezni kada provjeravate uvjete pod znakom “ * “ i ostale uvjete tiskane malim slovima. Provjerite jesu li uvjeti dostave, a posebice uvjeti povrata dobro objašnjeni.
Pri naručivanju besplatnog primjerka obratite pažnju na skrivene pretplate. Pripazite i na lažne oznake pouzdanosti (eng. trustmarks) te provjerite tko stoji iza iste.

NIJE SVE U GOTOVINI: IZABERITE SIGURNU METODU PLAĆANJA!

Nikad ne plaćajte unaprijed bilo kojim načinom prijenosa gotovine, jer u slučaju da se nešto dogodi novac vam vjerojatno neće biti vraćen.
Provjerite nudi li web stranica siguran način plaćanja – ono je uglavnom sigurno ukoliko se pri dnu vašeg zaslona nalazi ključić ili lokot, odnosno ukoliko internetska adresa započinje s https:// (siguran kanal, vjerodostojna mreža).

Plaćanje kreditnom karticom ili odabiranje druge sigurne metode plaćanja poput plaćanja putem PayPal servisa često su najsigurniji: tvrtke će vam tako pod određenim uvjetima vratiti novac, npr. ako vam kupljeni proizvod nije dostavljen ili ukoliko usluga nije pružena.

Neki od mogućih načina naplate transakcija su:

  1. GOTOVINA (pouzećem/preuzimanjem robe prilikom isporuke)
    b. DEBITNE KARTICE (kartice tekućih računa)
  2. PRE-PAID KARTICE (kartice s limitiranim iznosom financijskih sredstava, veća kontrola troškova, može se potrošiti samo onaj iznos financijskih sredstava koji je uplaćen na karticu)
  3. POKLON BONOVI trgovca
  4. OPĆA UPLATNICA/INTERNET BANKARSTVO – Kod izbora ovog načina plaćanja, kupac na svoju e-mail adresu dobije predračun sa svim podacima potrebnim za uplatu, uključujući broj računa na koji treba uplatiti vrijednost svoje narudžbe. Uplata se potom izvrši korištenjem internet bankarstva ili načinom na koji kupac inače plaća svoje račune – putem banke, pošte, FINA-e itd.
  5. KREDITNE KARTICE + posrednički servisi – sustavi sigurnog plaćanja kao što su PayPal, Google Wallet, Payoneer, Playa, Quickpay, AlertPay, Skrill/Moneybookers i slični servisi za posredovanje u sigurnom obavljanju platnog prometa.
    Korištenjem posredničkih servisa smanjuje se rizik od prijevara i krađa podataka, jer prilikom kupnje ne ostavljate nikome pa čak niti trgovcu podatke vaše kreditne/debitne kartice već samo vaše korisničko ime i lozinku kojima pristupate posredničkom servisu.
  6. PLAĆANJE PUTEM MOBILNIH TELEFONA – npr. plaćanje putem SMS-a

PROVJERITE PODATKE O TRGOVCU!

Web stranica/web shop bi trebao sadržavati najmanje sljedeće podatke: identitet trgovca (ime, prezime, adresu poduzetnika), adresu e-pošte, načine plaćanja i dostave, minimalno trajanje sporazuma za ugovor o pružanju usluga i razdoblje odustajanja tijekom kojeg se možete predomisliti, te vratiti robu bez objašnjenja.

OBVEZAN SADRŽAJ NA WEB STRANICI KOJI VAM TRGOVAC MORA STAVITI NA RASPOLAGANJE PRIJE KUPNJE PUTEM INTERNETA:

  • ime i prezime/tvrtka trgovca
  • sjedište trgovca
  • broj telefona i e-mail adresu trgovca
  • broj sudskog ili drugog registra u kojem je trgovac upisan, te podatke o registru
  • podatke o nadležnom tijelu koje provodi inspekcijski nadzor
  • prikaz cijena i drugih troškova Prikaz cijena mora biti jasno i nedvosmisleno naznačen, a posebno se mora naznačiti jesu li uz prikazane cijene uključeni troškovi dostave, ostali manipulativni troškovi, porez i drugi troškovi koji na bilo koji način utječu na prikazanu cijenu.
  • glavna obilježja robe ili usluga
  • pravo na prigovor
  • odredbe o odgovornosti za materijalne i pravne nedostatke stvari, te o jamstvu (ako je izdano) i o uvjetima njegova korištenja, s tim u vezi i isprave koje prate proizvod o načinu korištenja stvari itd., pravu i načinu raskida ugovora kako se zaštiti od prijevara na internetu
  • poveznicu Platforme za on-line rješavanje potrošačkih sporova: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
  • obavijest o kontakt podacima jednog ili više notificiranih tijela za alternativno rješavanje potrošačkih sporova u Republici Hrvatskoj, ukoliko se trgovac obvezao ili je temeljem mjerodavnih propisa obvezan rješavati potrošačke sporove putem jednog ili više takvih tijela

PROVJERITE DA LI JE CIJENA ZAISTA ISPRAVNA!

U skladu sa zakonodavstvom EU-a cijena ponude prikazana na početku mora biti konačna cijena u koju su uključeni PDV i ostala javna davanja te mogući administrativni troškovi.
Troškovi i mogućnosti dostave trebaju biti jasno objašnjeni, a njihova cijena jasno navedena.

Međutim, kupujete li na web stranici izvan EU-a, možda ćete morati platiti PDV vaše države, carinsku pristojbu i troškove prijevoza. Konačni iznos mogao bi vas neugodno iznenaditi, stoga zatražite sve bitne informacije koje mogu utjecati na iznos ukupne cijene od trgovca prije same kupnje.

PROVJERITE PODLIJEŽE LI VAŠA NARUDŽBA CARINSKOM POSTUPKU!

Iznosi do kojih se ne plaća carina i porez na dodanu vrijednost za robu naručenu putem interneta? Pošiljke zanemarive vrijednosti do 22 EUR-a u kunskoj protuvrijednosti, kao i nekomercijalne pošiljke do 45 EUR-a u kunskoj protuvrijednosti koje fizička osoba šalje fizičkoj osobi oslobođene su plaćanja carina i poreza na dodanu vrijednost.

Pošiljke zanemarive vrijednosti do 150 EUR-a u kunskoj protuvrijednosti po pošiljci, osim alkoholnih proizvoda, parfema i toaletnih voda, duhana i duhanskih proizvoda, uvoze se oslobođene od plaćanja uvoznih carina. No, na sve takve pošiljke čija je vrijednost veća od 22 EUR-a u kunskoj protuvrijednosti, obračunava se porez na dodanu vrijednost.

Primjer: roba kupljena putem interneta, kunske vrijednosti npr. 250,00 kn biti će oslobođena carina (jer je vrijednost pošiljke manja od 150 EUR-a u kunskoj protuvrijednosti), ali će se na cjelokupan iznos od 250,00 kn platiti porez na dodanu vrijednost (jer je vrijednost pošiljke veća od 22 EUR-a). Sve informacije vezane uz carinski postupak u poštanskom prometu dostupne su na stranicama Carinske uprave Ministarstva financija https://carina.gov.hr/carinskipostupak-u-postanskom-prometu-2718/2718

NEMOJTE RAZGOVARATI S „NEPOZNATIMA“!

Ignorirajte neželjenu elektroničku poštu (eng. spam) i budite oprezni s neočekivanom elektroničkom poštom.
Ne šaljite osobne podatke ni podatke o svojim financijama, ako vas se za iste upita putem elektroničke pošte i nikada ne otvarajte sumnjive poveznice ni nepoznate privitke.

Na svoj mobilni telefon ili tablet preuzimajte isključivo aplikacije ovlaštenih tvrtki.

BUDITE NAROČITO OPREZNI PRI PODIZANJU “BRZIH” KREDITA PUTEM INTERNETA ILI SMS-A!

Uvijek postupajte s oprezom kada se od vas traži davanje osobnih podataka, u ovim slučajevima traženi podaci uključuju broj osobne iskaznice i OIB, a u nekim slučajevima čak i presliku osobne iskaznice. Te podatke sporne kreditne kompanije potom mogu koristiti u različite svrhe.

Provjerite da li oglašivač kredita koji se oglašava na raznim mrežnim stranicama i društvenim mrežama uopće ima mogućnost legalnog obavljanja kreditnih usluga u našoj zemlji. Ukoliko se pokaže da tvrtka koja internetskim oglasom nudi brzi kredit nije licencirana i ne postoji u registru Ministarstva financija RH – preporučamo oprez.

Popis imatelja odobrenja Ministarstva financija za pružanje usluga potrošačkog kreditiranja javno je dostupan na mrežnoj stranici Ministarstva financija: http://www.mfin.hr/hr/imatelji-odobrenja-ministarstva-financija-za-pruzanje-usluga-potrosackog-kreditiranja

PROVJERITE DA LI TRGOVAC UOPĆE VRŠI DOSTAVU NA VAŠU ADRESU!

Tijekom 2018. godine napokon se ukida geografsko blokiranje (geo-blocking).

JEDNAK PRISTUP ROBI I USLUGAMA

Trgovci u skladu s novim propisima neće moći provoditi neopravdanu diskriminaciju među potrošačima u pogledu općih uvjeta, među ostalima i cijena, u tri slučaja, odnosno ako trgovac:

  • prodaje robu koja se isporučuje u državu članicu u koju trgovac nudi isporuku ili u kojoj se roba preuzima na lokaciji dogovorenoj s potrošačem;
  • pruža elektronički isporučene usluge, primjerice usluge u oblaku, usluge skladištenja podataka, hosting internetskih stranica i pružanje usluga vatrozida;
  • pruža usluge koje potrošač prima u zemlji u kojoj trgovac posluje, primjerice hotelski smještaj, sportske događaje, najam automobila ili ulaznice za glazbene festivale ili zabavne parkove.

Platne transakcije

Neopravdana diskriminacija potrošača u odnosu na metode plaćanja bit će zabranjena. Trgovcima stoga neće biti dozvoljena primjena različitih uvjeta plaćanja za potrošače na temelju nacionalnosti te mjesta boravišta ili poslovnog nastana.

ZABRANJENA DISKRIMINACIJA U POGLEDU PRISTUPA E-TRGOVINI NA INTERNETU

Trgovcima neće biti dozvoljeno blokirati ili ograničiti potrošačima pristup svojem internetskom sučelju na temelju njihove nacionalnosti te mjesta boravišta ili poslovnog nastana.

Ako trgovac potrošače blokira ili im ograniči pristup ili ih preusmjeri na drukčiju verziju internetskog sučelja, morat će za to navesti jasno objašnjenje.

MOŽETE ODUSTATI OD PROIZVODA KUPLJENOG PUTEM INTERNETA!

Ako vam se ne sviđa proizvod koji ste kupili putem interneta, možete ga, bez objašnjenja, o svojem trošku u roku 14 dana vratiti trgovcu i dobiti povrat novca.

Trgovac će vam vratiti novac u roku 14 dana od dana zaprimanja vaše obavijesti o odustajanju od ugovora.

Upozorenje: Pravo na povrat novca ne odnosi se na sve proizvode i usluge. Primjerice, trgovac vam neće vratiti novac ukoliko kupujete proizvode koji su izrađeni po vašoj narudžbi (namještaj po mjeri), zapakirane proizvode koji se zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga ne mogu vratiti, ako su bili otpakirani nakon dostave (dekorativna kozmetika), ulaznice za kino, kazalište ili koncert, hotelske rezervacije.

ČUVAJTE DOKUMENTACIJU!

Sačuvajte svu dokumentaciju vezanu za vašu narudžbu!
Time ćete uštedjeti vrijeme i izbjeći probleme ukoliko ćete imati primjedbu ili zahtjev prema trgovcu.

 

KAD KUPNJA POĐE U KRIVOM SMJERU

Naiđete li na problem s trgovcem koji ima sjedište u pojedinoj državi članici Europske unije uključujući Island i Norvešku, Europski potrošački centar Hrvatska (www.ecc-croatia.hr) je tu da vam pomogne u rješavanju pritužbe.

Ako je nastao problem s trgovcem koji ima sjedište izvan Europske unije, Europski potrošački centar Hrvatska će vas savjetovati kome trebate uputiti pritužbu ili će vam pomoći u pronalaženju odgovarajućeg nadležnog tijela.

KAKO VAM EUROPSKI POTROŠAČKI CENTAR MOŽE POMOĆI?

  •  može vam dati savjete o potrošačkim pravima kada kupujete ili putujete u Europskoj uniji, Norveškoj ili Islandu;
  •  može vam dati savjete o potrošačkim pravima u slučaju prekogranične pritužbe na trgovca sa sjedištem u drugoj državi članici Europske unije, Norveškoj ili Islandu;
  •  može kontaktirati Europski potrošački centar u zemlji trgovca i tražiti da, u vaše ime, kontaktiraju trgovca i pokušaju pronaći rješenje za vašu pritužbu;
  •  može vas savjetovati o budućim koracima ako sporazumno rješenje nije moguće, npr. uputiti vas da sklopite izvansudsku nagodbu ili poduzmete drugu odgovarajuću radnju.
×Close search
Search